Khamis, 12 Februari 2015

MONOLOG SEORANG INSAN

Kadang aku lelah menjaga hati setiap insan baik bernurani atau sebaliknya...
namun aku yakin ALLAH sentiasa memerhatikan tindak-tanduk seorang hamba 
yang kehausan kasih sayang seorang kekasih sejati bagi sebuah keluarga 
.Tiap kali aku sendiri sering bermonolog berkhayal mengimpi sesuatu yang tidak tentu
tetapi secara dalaman dimanakah kasihnya???
Adakah dia mengerti jiwa ragaku membutuhkan sokongan moral??
Sedarkah dia juga aku ini ketandusan kasihnya??
Aku tak pinta jasaku dibalas ,wangku dipulangkan..
Hanya ALLAHYARHAMAH NENDA KU HAJAH MASAILAH BTE HJ NAWAWI(1935-2004) memahami hatiku,walau 10tahun berlalu bagiku BELIAU tetap hidup bukan saja di ingatanku namun dihati sanubariku jua mana bisa aku melupakan BELIAU,BELIAU banyak memberi aku sejuta kenangan sedari aku berusia setahun sehingga aku meningkat awal remaja 13tahun usiaku ALLAHYARHAMAH banyak menghabiskan masa masa tua bersamaku..moga ALLAHYARHAMAH ditempatkan bersama roh-roh insan beriman,AL FATIHAH 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan