Selasa, 11 Februari 2014

Tips Pertahankan Hubungan Cinta

Posted by Ferr Remy Thursday, January 15, 2009
Mengapa anda perlu putuskan hubungan cinta dengan si dia jika masing- masing masih lagi saling memerlukan!?“Anda miliki alasan anda sendiri,Si dia juga miliki alasan sendiri…”Lumrah kehidupan sememangnya menjanjikan sesuatu yang diluar jangkaan kita.Kadang- kadang anda dan si dia “OK” dan sometimes “KO”.Setiap pasangan akan lalui detik- detik manis dan pahit masing- masing.Apa yang penting adalah di setiap perhubungan cinta mestilah ikhlas dan sabar..Saya tegaskan disini, “Ikhlas dan sabar”.Sebenarnya hubungan cinta anda masih lagi boleh diselamatkan..Hubungan cinta dibina untuk kebahagian.. Maka mengapa harus putus jika masih boleh diselamatkan..Tiada hubungan cinta yang tidak dapat diselamatkan melainkan tidak wujud keikhlasan dan kesabaran di dalam hubungan tersebut.Hari ini musnahnya sesebuah perhubungan kerana tiada keikhlasan..Hari ini hancurnya sesebuah hubungan kerana tiada kesabaran..Kedua- dua anda perlu ikhlas dan sabar..Cuba fikirkan..Mengapa harus putus sedangkan kekasih anda itu benar-benar yg terbaik buat anda?Bukan senang mencari kekasih...Apatah lagi yang cukup ikhlas di dalam perhubungan...Bertahanlah di dalam perhubungan...Memang ramai yang akan menghasut anda dan cuba menambah duri di dalam perhubungan tersebut...Jangan cepat melatah atau terus bertindak terburu-buru...Fikirlah kebaikannya kepada anda sebelum anda berfikir mengenai perkara yg negatif.Manusia adalah manusia...Tidak seorang pun yang dilahirkan sempurna.Cara terbaik mengatasinya adalah dengan menerima seadanya pasangan anda.Bagi masa untuk pasangan anda berubah...Insya-Allah pasti hubungan anda akan lebih bersinar di masa hadapan.Paling penting...Jangan letakkan paras rupa,bentuk badan mahupun wang ringgit di dalam penentu hubungan anda.Pandanglah pada hati...Hati yang menyayangi lebih baik dari rupa yang berseri!Semoga berjaya!

Credit To: Ferr Remy Myspace











2 ulasan:

  1. U should write the original yours.. I mean your real story if you want. Sebab tajuk blog macam tak kena dengan pengisian2 yang ada pada entri u. Jangan copy paste orang, nanti jadi tak best. Kalau u malu sangat, u sembunyikan muka u so mungkin u akan rasa bebas nak bercerita everything what's gonna happen around u, okay? Rajin2 update, jangan separuh jalan saja.

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama.thanks for respon..i want copypaste coz i minat artikel2 tu sebab my pendrive wat hal..i xkan malu la nak update blog nie..ok tq bg dorongan n nasihat membina,ok2..tq

    BalasPadam